Musik ska byggas utav glädje…

Hemma igen efter några timmars samvaro med andra spelmän. Jag har inte spelat på evigheter, och nu är det andra gången i den här veckan som jag varit ute på ”turne”. I tisdags Norrboträffen, och nu 30 årsjubilerade ett av grannspelmanslagen och bjöd in oss ”kollegor” på fest. Himla trevligt tycker jag. Vi var bara tre tappra härifrån, men spelkompisar saknades inte. Det är kul när vi kan gå över gränserna och spela tillsammans.

Kvällen inleddes med att det jubilerande laget underhöll oss gäster. Vi bjöds ett trevligt program med många för mig nya låtar som jag blev sugen på att lära mig. Synd att man inte kommer ihåg så här efteråt. Jag skulle väl spelat in allt om jag tänkt mig för. Sen blev det kaffe med dopp, och så goa dûppa sen! Mums!

Sen lite mera underhållning innan vi gäster också fick kasta oss in i leken. Allt för fort tog kvällen slut. Jag skulle velat spela flera timmar till, fast min kropp håller säkert inte med mig! Kokt korv med bröd hann vi också peta i oss under kvällens gång. En fin kväll blev det, och nu har jag svårt att komma till ro. Borde förstås krypa ner under täcket, men koffeinet håller mig vaken och pigg. Får väl ändå försöka sova lite snart. I morgon är en ny dag. Då väntar nya äventyr.

Kommentera

