16 mars 2012

Nu blev det en sån där tiotimmarsnatt igen, jag tog slut helt igår. Dök i säng före klockan åtta på kvällen, och sov till klockan sex i morse. Jag borde försöka lära mig att hushålla bättre med mina krafter, hur nu det ska gå till. Det är svårt att lära gamla hundar sitta, fast omöjligt är det ju inte om man bara är envis och uthållig. Envis är jag så det räcker till och blir över, uthållig är jag väl på ett sätt också, fast på fel sätt eftersom jag fortsätter att plåga mig själv hela tiden. Om jag lyckades ändra mina vanor bara lite skulle det nog vara en tillgång istället för en belastning.

Nu bör jag i alla fall vara utvilad nog för att ta mig genom den här dagen. Inte för att jag känner mig särskilt energisk, men igång är jag åtminstone. Tvättmaskinen rullar, toaletten är städad och så har jag använt nål och tråd en god stund här på  morgonen. Jag har nämligen upptäckt att nästan alla t-shirts ser ut som om nån skulle skjutit med hagelbössa på dem. Fast jag vet vilka som är bovarna i det fallet, de rara små fyrbenta sakerna – katterna. Knäsjuka som bara den är de, och i både tid och otid ska de sitta där, med påföljd av att det blir massor av hål efter deras klor (som jag visst klipper!) och så är man ständigt full av hår. För det mesta gör det inte ett smack, men ibland får man ju försöka se lite mer anständig ut, och då är det ju bra om det finns någon tröja som inte ser ut som ett såll. Jag tänkte mig att tvätten skulle hamna ute på torkvindan dagen till ära. Det ska enligt prognosen bli en fin vårdag. Vi får väl se hur det blir med den saken, än så länge är det grått, men kanske vårsolen tagit lite sovmorgon bara.

Nu ska jag peta i mig lite frukost och sen är det väl full fart som gäller igen. Eventuellt blir det kolbulle som eftermiddagsmat, det är något jippo vid byns affärer och man kan köpa kolbullar. Det låter lockande, för det är himla gott med lingonsylt till. Men först har jag en arbetsdag att ta mig igenom.

Kommentera

