Onsdag 21 mars 2012

Ny dag, lillördag, dvs onsdag. Onsdag betyder också knivslöjd och/eller körsång för min del. Idag måste jag försöka få det till att bli ”och” och inte ”eller”. Är nämligen hett efterlängtad  i andraaltens stämma, och det är ju trevligt i sig. Samtidigt måste jag se till att bli klar med min kniv, inte mycket återstår, men ändå tar det sin tid. På kniven återstår själva slutpoleringen, tror jag, kanske är det något mer som jag inte har kläm på? Slidan är också sydd, men väntar på lite formning och färgning. Som sagt, lite småpul som ändå tar lite tid, just de där sakerna som är liksom pricken över i. 

Hittills är jag rätt nöjd med min prestation. Hoppas, hoppas att jag lyckas skapligt med de sista momenten också. Min mentor är skicklig, så jag hoppas hans kunskaper ska räcka till åt mig också. Jag har redan bestämt mig för att göra minst en kniv till, försöker nu övertala min hjälpare att förbarma sig och handleda mig genom processen ytterligare en gång. Ett av målen är att skaffa utrustning till en egen knivverkstad här hemma, och att komma ihåg alla moment själv också förstås. Jag har tagit en del kort under tiden som min kniv växt fram, men mera rutin och stödanteckningar behövs för att jag ska kunna fixa det på egen hand. Framför allt kunskapen om hur man fixar till det när man gör misstag!

Idag är riktig vårvärme utlovad. Det ser långt ifrån strålande ut när jag kollar ut genom fönstret, men det kommer sig nog. Så skönt det ska bli!

Förkylningen har inte tagit makten över mig ännu, men den är och nosar mig i nacken. Huvudet är tungt och spränger lite, det känns att skallen är full med snor. Jag tänker inte låtsas om den saken. Det blir fortsatt intag av medikamenter av olika slag med målet att hålla mig på benen. Som grädde på moset lurar tandvärk och örvärk bakom hörnet också. Jag förstår att min kropp försöker få mig att lyssna, men i detta giver jag fanken just nu. Jag har sett fram emot kommande helg, och tänker inte låta mig stoppas i första taget. Vet ju att alla toner jag kommer att få uppleva kommer att vara som balsam för både kropp och själ.

Men nu får jag ta tag i den här dagen. Frukost väntar!

Kommentera

