23 mars 2012

Det ser ut att bli ännu en vacker vårdag idag. Solen är redan vaken och pigg, och bjuder in till skön samvaro för de som har tid och möjlighet att vistas ute. Oss andra glädjer hon väl också, fast en biverkning är att det syns så väldigt väl hur lortiga alla fönster är när solen ler så glatt igenom rutorna. Än är det dock rätt kyligt ute, det har varit kallgrader inatt, och jag hade förstås glömt rutorna nere på bilen. Tur att det inte regnat.

Mot min uthusvägg står en snöskyffel och ser vilsen ut, förhoppningsvis ska jag inte behöva använda den på länge, länge. Men man vet aldrig, vårvädret kan vara väldigt omväxlande.

Nu väntat frukost och sen ytterligare en arbetsdag, sen ilar jag iväg mot siljanstrakterna för en intensiv helg. Förmodligen blir det inte nån bloggning på några dagar, jag tror inte att jag kommer att hinna med helt enkelt, men vi får se. Trevlig helg på er allesammans!

Kommentera

