Onsdag 28 mars 2012

En gråmulen och regntung dag är snart till ända.  Det är vårväder kan man konstatera. Solen masade sig fram en liten stund på eftermiddagen, men någon riktig värme blev det inte.

Efter jobbet hastade jag iväg till min knivmentor. Tanken var att göra klart idag, men se det ville sig inte. Slidan var fortfarande för fuktig för att man skulle kunna limma fast träbiten där i, så det blir till att vänta ytterligare några dagar. Lite pyssel blev det ändå, infettning av slidan och hänget. Sen var det dags för hålgörning i hänget och att fästa ihop det hela med en ” chicago-skruv, som skulle låsas med loctite. Det var där det gick åt skogen, för limmet var så effektivt att det låste ihop skruven för tidigt, och sen var det omöjligt att skruva åt något håll. Bara att ta nya tag och tillverka ett nytt hänge och färga detsamma. Nu ligger det på torkning, och sen får jag börja om från början igen. Då gäller det att hålla tungan rätt i munnen!

En stund på kören blev det också. Jag hade ingen som helst lust, men pliktkänslan tog över och jag masade mig dit. Det är rostigt! Vi ska sjunga på skärtorsdagen, och just nu känns det inte som att repertoare sitter speciellt bra, men det är ju en vecka kvar, så förhoppningsvis sitter det när det ska.

Kommentera

