Onsdag 11 april 2012

Andra dagen av påsklovet, och andra dagen jag tillbringat på en annan arbetsplats än min ordinarie. Igår hade vi personalmöte, det är standard under någon av lovdagarna. Kommunalrådet och kommunchefen bjöd på hallonpaj till kaffet. Ja, de var inte där personligen, utan vår chef hade godiset med sig, tillsammans med en hälsning. Nu är det väl inte bara vi som får just den sevicen, utan alla anställda vad jag kan förstå. Gott var det i alla fall, och en trevlig gest.

Direkt efter arbetsdagens slut hastade jag iväg för att uppvakta en god vän och spelkamrat som firade sin 90-års dag precis denna dag. Han blev glad över besöket, och mitt onda samvete för att det var så länge sen sist stillades en aning. En trevlig pratstund blev det och nu hoppas jag att jag ska lyckas pallra mig dit snart igen.

Vart denna dag tagit vägen vet jag inte riktigt. Borta är den snart i alla fall. Har hunnit lägga mig och gått upp igen också. Är i otakt med mig själv. Frågan är vad jag ska göra för att komma i takt igen. Ligga och vrida sig i sängen är inget bra knep. Lösa sudoku kanske… Det brukar fungera.

I morgon väntar ännu en dag på ”fel” arbetsplats. Klockan ringer tidigt, och då vill jag vara utvilad och pigg.

Kommentera

