Å det är mångdagmorgon….

Hu, åter möttes man av en vit morgon. Gårdagens regn övergick visst i snö. Inte mysigt alls. Just nu kommer också lite vita flingor singlande ner från himlen. Kanske är det änglarna som har vårstädning? Tycker att de snart skulle städat klart så vi slipper mera snö. Dagens väderprognos utlovar mera regn. Vart tog våren vägen?

Måndagmorgon är det, första dagen efter påsklovet för ”våra” barn, det bådar för en livad dag, men vi får väl se. En fulltecknad dag är det i alla fall för min del. Från det ena till det andra hela tiden. För all del trevliga saker som ska göras, men ändå blir det jobbigt när jag inte hinner stanna upp emellan.

Lite rostigt känns det också på jobbet, förra veckan jobbade jag ju på annat håll, och fast jag varit här i många år så blir det lite halvrostigt när det blir ett uppehåll. Knepigt är det ju också när jag ska hoppa in på ett annat ställe, jag får fråga och fråga hela tiden och känner mig ganska tjatig.

Oj, nu har änglarna satt fart på vårstädningen igen – vita flingor i parti och minut kommer farandes från ovan. Fart får jag också sätta, nu duger det inte att sitta här längre om det ska bli något gjort idag.

Kommentera

