Onsdag 18 april 2012

Idag var vädergudarna på bättre humör minsann. Skönt var det, jag blir på så mycket bättre humör när solen kikar fram, säkert är det lika med många andra också. Skönt var det också att huvudvärken försvunnit, och ändå har jag inte sovit så där värst bra. En kelsjuk katt har försökt påkalla min uppmärksamhet mest hela natten. Han saknar sin kompis som är ute på äventyr. I morgon kommer han hem igen, så då är det som det ska igen.

En väldigt lång dag blev det på jobbet, försökte jobba på metodiskt, men ett tag började jag tvivla på om jag någon gång skulle bli klar. Trodde flera gånger att jag var färdig, och så fick jag se att det fortfarande fanns mer att göra. Men trägen vinner, tillslut var alla saker där de skulle vara och bord och bänkar rena och snygga.

Dessvärre blev det inget av den där vilan som jag är beordrad att ta när jag kommer hem. 1,5 timmes vila måste jag få till, för att kroppen ska klara av tillvaron, men idag sprack det. Var ju rejält sen hem från jobbet, sen fanns en del ”måsten” och så var det dags för kören. Inte en endaste minut i ryggläge blev det således. Fast sång och musik är också som balsam för kropp och själ. 

Nu får jag väl försöka att sköta min andra ”läxa” lite bättre, att komma i säng innan det blir för sent. Så därför säger jag tack för mig och godnatt. 

Kommentera

