Torsdag 19 april 2012

Om jag beklagade mig igår att arbetet aldrig tycktes ta slut, så fick jag i viss mån lite revansch idag. Torsdagar är faktiskt för det mesta de bästa dagarna på jobbet. I dag flöt allt på hur smidigt som helst. Jag hann till och med vila en stund innan jag hastade iväg till nästa uppdrag. Inte en och en halv timme som jag bör, men i varje fall tjugo minuter. Betydligt bättre än gårdagens noll minuter, och det var välbehövligt.

Drog sen iväg mot Falun för att hämta hem kissekatten som varit ute på  äventyr. Gissa om kompisen blev glad när han kom hem igen. Rätt glad är han själv också verkar det som, sjunger långa serenader gör han i alla fall. Det hoppas jag han slutar med rätt snart. Vi har liksom inte samma musikaliska smak…

Uppmärksammade idag att jag nog håller på att bli en gammal och vresig kärring. Var in och köpte kattmat hos en veterinär. En mamma, inte purung, var också där tillsammans med sin dotter, ca 4-5 år gammal. Den jäkla ungen var både högt och  lågt, klämde på allt hon kunde hitta i form av katt och hundleksaker som pep och lät, samtidigt som hon hela tiden tjatade med hög röst om allt möjligt. Mamman var väl härdad, medans jag kände hur irritationen växte inom mig. Gudskelov att jag inte har några småbarn längre. Hade jag varit tvungen att vistas där i några minuter till hade jag säkert vänt mig om och blängt argt på ungen och sagt åt henne att hålla tyst. Nu gjorde jag inte det, lyckades låta blí, men det var med nöd och näppe.

Lite senare var jag in på en livsmedelaffär för att köpa filmjölk. Gissa om jag inte får tre ungar efter mig i kön även där. Dessa var 10-12 år, och i nästa trotsålder. Eller så är det jag som är en riktig surkärring. Man borde ju inte hetsa upp sig för såna bagateller, det mår man bara dåligt av själv. Dessa små prinsessor försökte bland annat köpa nån sorts energidryck, fast jag tycker då att de hade mer än nog med energi redan före. Dessutom får den inte säljas till minderåriga. Stackars kassörskor som säkert råkar ut för liknande flera gånger om dagen. Inte är det undra på att de verkar lite sura emellanåt!

Nej, nu får det väl vara färdiggnällt för idag!  Nu tänker jag lägga mig alldeles raklång och lyssna på lite musik. På tvn pågår fortfarande hockeyn, och det är spännande värre, men jag känner att jag inte orkar engagera mig i den saken just nu. Det får gå precis hur det vill med resultatet. Jag är nöjd ändå.

Kommentera

