Sista april 2012

Två vädermässigt underbara dagar har gått, även denna dag ser ut att bli kanon på den fronten. Värre är det då på hälsofronten. Skulle egentligen varit på spelkurs i lördags, men kände mig inte pigg alls, och stannade hemma. Ont i nacke och tennisarmbåge inledde mina besvär, men allt eftersom dagen framskred märkte jag att det var annat som också spökade. Konstig i hals och huvud och allmänt ”slak”, som vi säger här. Konstig i huvudet är jag väl för det mesta, men inte på just det här viset. Nu håller en förkylning på att ”blomma ut” ordentligt, det är ingen tvekan längre. Skulle helst vilja ligga raklång den här dagen, men det är ju arbetsdag, så det är bara att försöka komma igång. Turligt nog har jag inga barn, utan bara mig själv att hålla ordning på. Som det känns just nu är det mer än nog. Jag får göra ett försök, men så värst flitig kommer jag nog inte att vara. Vi får se hur det blir med sista aprilfirandet för min del. Det känns inte angeläget alls faktiskt, fast jag vet hur trevligt vi brukar ha det med våra vänner. Brasa, ärtsoppa och varm punsch hör ju till en mångårig tradition för vår del, men det är tveksamt om jag kommer att orka med det i år, tyvärr.

Förmodligen har min förkylning inte precis motarbetats av det faktum att jag varit ute i trädgården och påtat både igår och idag. En hel del ogräs har kånkats iväg till sophögen, fast de värsta utmaningarna kvarstår. De orkade jag inte ge mig på. Man kunde ju bara inte vara inne när vädret var så underbart, och något måste jag ha för händerna. Tillräckligt varmt för att lägga sig och sola (läs sova!) var det ju inte. Lördagen blåste det rätt skapligt, men vi åt ändå lunch och fikade ute. Man får ju bjuda till lite! Igår blev det också glödstekt sill till lunchmat, och då var det lite mindre blåsigt.

Nu är det vad man kallar en ”klämdag”, innan det är ytterligare en lovdag. Gudskelov för den saken, som jag känner mig. Får väl försöka hålla mig på benen och göra någon nytta på min arbetsplats, sen blir det soffläge under några timmar, så kanske jag klarar en stunds eldande. Vi får se.

One thought on “Sista april 2012

  1. inger skriver:

    Krya på dig!

    kram Inger

Kommentera

