Varmt och skönt….

Oj vilken fin dag det har varit. Visst är maj en härlig månad, baske mig årets bästa om ni frågar mig! Mera såna här dagar om jag får be! Upptäckte nyss i badrumsspegeln att min näsa är riktigt grisskär och grann, men det kan jag lätt stå ut med.

Idag har jag inte gjort många knyck, mest bara livsnjutit, ja, och så deklarerat förstås, det hör väl kanske inte riktigt till samma kategori som livsnjutning, men det går ju bättre att njuta när man är klar. Att den saken var ogjord dök upp i mitt medvetande under förmiddagen, turligt nog, så nu är det klart för den här gången. Det kunde jag ju fixat för länge sen, men som vanligt blir det så där i sista minuten.

Annars har jag roat mig med att äta marsipantårta hos goda vänner och därefter läst en god bok ute i solskenet. Det är ju rätt behagligt båda delarna. Nu på kvällningen överraskade jag mig själv med att spela fiol i flera timmar, och konstigt nog blev jag omedelbart mycket bättre i förkylningen, så visst måste väl det vara nyttigt att spela fiol!

Nyss har jag och hundarna tagit en stillsam kvällspromenad. Sen tyckte min mage bestämt att det var dags för en kopp te och en ostmacka med tomat och örtsalt på. Jag var inte svår att övertala minsann, det har blivit lite si och så med maten idag. Man ville inte gå in och fixa något, ville bara vara ute i solen.

Brorsan ringde, han hade varit vid stugan idag. Lyckost! Jag skulle också ha velat vara där. Det måste vara ljuvligt där nu. Snart, snart ska jag se till att komma dit.

Närmast på programmet står att ta näsdroppar, mera panodil och sen krypa till kojs. I morgon väntar arbete återigen, full fart från morgon till kväll, så därför säger jag godnatt och sov gott!

Kommentera

