Det är aldrig för sent att lära sig något nytt….

Ha, nu har jag lärt mig något nytt idag med! Nämligen att skapa en pdf-fil. Inte för att det var svårt precis, jag fattar inte att jag inte sett förut hur lätt det var, men så är det. Hur är det man säger –  “ den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum” – eller nåt sånt. Tack Thomas för tipset, nu har jag öppnat en olåst dörr! Den här kunskapen kommer jag att ha nytta av.

Sen har jag lyckats med att låsa ute mig själv, tappade nyckeln så den for in i ett prång på verandan. Nog är jag rätt händig minsann, fast med hjälp av lite verktyg och en stunds mekande, så lyckades jag få fram nyckeln igen. Som jag brukar säga “bra kärring reder sig själv”!

Det börjar bli dags att avrunda den här dagen. Har tillbringat ett par timmar med grannarna under behagligt samspråk om både det ena och det andra. Tänk så skönt att man har grannar man trivs med. Annars vore det nog inte så roligt. I morgon väntar trevliga stunder också, så nu säger jag tack och godnatt och låter John Blund bli mitt sällskap för en del timmar framöver.

Kommentera

