Söndag 6 maj 2012

Gårdagens middagsbjudning var mycket lyckad, jättegod mat och trevligt sällskap bjöds. Tiden gick fort som den gör när man har trevligt! Sämst är att man äter så fort och blir däst och trött. Det där med lagom är svårt när det är så gott. Kaffe blev det förstås också på småtimmarna, och som vanligt kunde jag ju inte sova när koffeinet gjorde verkan. Således blev det inte mycket sömn denna natt. Ändå har den här dagen försvunnit i ett huj, inte för att det blivit särskilt mycket uträttat precis.

Trots gårdagens gourmetmiddag skulle det fixas mat idag, hungrig blir man hur som helst, fast idag fick jag ju kocka på egen hand som vanligt. Dagens rätt blev kantarellsoppa med ostsmörgås. Riktigt gott får jag lov att säga, fast jag gjort det själv. Strykande åtgång hade det också.

Sen har jag också hunnit med att vara till Missionshuset i grannbyn, där det var ekumenisk gudstjänst. Det brukar vara trevligt, och byborna blir så glada när man kommer.

Men dagens höjdpunkt var annars att hälsa på barnbarnen som idag återvände hem efter en semestervecka på Rhodos. Lite bruna var de i alla fall, och fint väder hade de haft precis hela tiden. Äldsta barnbarnet fyllde hela 17 år i går! Jag kan knappt fatta att det är sant, jag ser ju fortfarande den där lille knatten i honom. Särskilt liten är han dock inte, betydligt längre än gamla mormor och skostorleken är 45, så han står stadigt på jorden. Planet landade kl. 16 vid Romme, och straxt efter kl. 17 kunde vi inleda det något försenade firandet. I morgon väntar åter skolbänken för barnbarnens del, och vi andra får knalla i väg till jobbet. Vardagen är här igen!

 

Kommentera

