Skakigt genrep…

Gårdagen blev precis som jag trodde, lite för intensiv för att det ska vara hälsosamt. Från det ena till det andra och ingen riktig mat på hela dagen. Min middag bestod av två ballerinakex och ett päron, inget jag rekommenderar, och särskilt bra mådde jag inte när det äntligen blev tid att krypa ner i sängen. Fast det var ju inte att undra på. Sånt leverne håller inte i längden, så nu gäller det att bättra sig. Den här dagen har visserligen också en del stressiga stunder, men när jag väl landar hemma efter jobbet tänker jag inte lämna “täppan” mera den här dagen. Möjligen då för en lugn kvällspromenad med hundarna.

Igår kväll gjorde mina fioldamer det sista gemensamma träningspasset inför den stora premiären på Kristi himmelsfärd. Det var inte någon av de bästa träningskvällarna musikmässigt, ibland lät det rent förskräckligt, men genrep ska ju inte gå så bra. Det är ju på själva premiären det gäller! Trevligt hade vi i alla fall, precis som vanligt, och det är ju trots allt det viktigaste. Nu hinner vi inte träffas mera före, eftersom alla har fullt på programmet, så nu får det bli som det blir. Man får väl hoppas att han där uppe ger oss lite extra hjälp och stöd, kan han dessutom fixa skapligt väder är ju det också ett plus i kanten. Att spela med stelfrusna fingrar är knappast något som höjer kvalitén, och ofta är det svårt att få fiolerna att hålla stämning också. Sen hoppas jag ju att gucku (=göken) kommer dit också. Är det gökotta ska väl gucku vara på plats kan man tycka. Det har varit lite si och så med den saken tidigare om åren, men ibland har han varit på plats.

Men nu har jag inte tid att sitta här längre. Nu ska jag ut i friska luften, bäst att passa på för väderleken ser ut att bli lite ostabil framöver ett tag. Den riktiga vårvärmen dröjer än ett tag.

 

2 thoughts on “Skakigt genrep…

  1. Kattmor skriver:

    Ha,haa, du börjar ditt inlägg med att säga att du inte ska ut mer idag, sen slutar du med att säga att du måste skynda dig ut!! Javisst ja. Hudarna 🙂 Ha det så bra!

  2. Ängeln skriver:

    Ja du ser hur det är, ingen ordning på mig inte! fast det blev en lugn och rofylld promenad i alla fall.Har nyss tagit en likadan, hann precis in innan det började regna igen.

Kommentera

