Onsdag 9 maj 2012

Ja, det får väl bli några ord idag med… Har skött mig riktigt skapligt idag faktiskt. Vilade efter jobbet, och också tagit en rofylld kvällspromenix tillsammans med hundarna. Vi hann nästan ända hem innan regnet kom. Under dagen har jag försökt iaktta mig själv en aning, och konstaterat att jag sällan är där jag är, tankarna är ständigt någon annanstans. Det är kanske inte så riktigt lyckat. Försöker skärpa mig, men det går inte några långa stunder innan tankeverksamheten är igång och tankarna far iväg. Fast man ändrar sig väl inte sina vanor i en handvändning heller, jag får väl försöka ett tag till så får vi se hur det går.

Hoppade över sångövningen ikväll, är fortfarande förkyld och sångrösten är inte vad den borde. Säkert är det bättre att vila halsen, och så är det inte bra om jag smittar ner övriga körmedlemmar. Just nu tycker jag att det luktar kattkiss precis överallt. Det brukar vara ett säkert tecken på att jag har bihåleinflammation, ett symtom jag lagt märke till under årens lopp. Säkert inget som läkarna håller med om, men för mig blir det så, och så den obligatoriska sprängande huvudvärken förstås.

Nej, nu säger jag godnatt och tack för den här dagen. Dags att försöka förmå hundarna att lämna lite plats i sängen åt matte.

Kommentera

