Nedräkningen har börjat…

Då är det fredag då. Vi skriver den 11:e maj och just idag fyller min morbror 70 år. Grattis till honom! Förstås ligger kortet jag skulle skicka kvar här hemma, och i egen hög person hinner jag inte dit heller, i varje fall inte denna helg. Själv är jag också inne på sista dygnet som femtiotvååring. Tiden går, det är bara att konstatera, inget att göra något åt, bara hänga med efter bästa förmåga.

Ute lyser solen med sin frånvaro, men det är åtminstone uppehållsväder, så länge det nu varar. Ja, jag vet, nu låter jag som en sann pessimist. En titt på väderleksprognosen stärker dock mitt påstående. Det är inga små staplar med regn de utlovar under det här dygnet, men de kan ha fel. Jag hoppas de har fel! Visserligen sägs det att det kan regna hur mycket som helst före midsommar utan att göra skada, men nu tycker jag det räcker.

Jag ska ta och lämna den här manicken och bege mig ut till torkvindan för att inspektera tvätten som övernattat ute. Det klokaste just nu verkar vara att ta in tvätten om den ska torka någon gång.

Kommentera

