“…det var i maj när göken gol….”,

Tisdag idag då, och göken hälsade mig godmorgon i morse. Det var första gången i år jag hört gucku. Han håller nog på och “sjunger upp” inför gökottan på Kristi himmelsfärd!

Den här dagen bjöd på lite andra rutiner än en vanlig tisdagsmorgon gör annars. Jag har nämligen haft en extra nattgäst här. Dotter, måg och barnbarn dök upp för en lite försenad födelsedagsfika igår kväll, och sen stannade ett barnbarn kvar. Således fick jag frukostsällskap idag, och sen skjutsade jag henne till bussen. Det gick ju precis lika bra att gå på här som hemma, lite tidigare blev det förstås, men det var ändå marginellt.

Själv är jag om möjligt tröttare idag än i går, det kommer efter. Direkt tidigt blev det inte igår heller, så jag undrar just hur jag känner mig i morgon. Tur att det är en röd dag mitt i veckan, så jag kan komma i kapp lite. Lite lugnare måste det väl också vara på fredag, när alla barn är lediga, dock inte jag tyvärr. Då har jag också ett extra åtagande, ska tillsammans med en kompis spela på en begravning. Det hade jag nästan glömt. Vi borde hinna att öva lite före dess, när vi nu ska hinna med det…. Ja, det reder sig säkert på något sätt, bäst att ta en sak i taget.

2 thoughts on ““…det var i maj när göken gol….”,

  1. Kattmor skriver:

    Åhh jag längtar efter att höra göken! Inte förrän då vet man att våren faktiskt har kommit!

    • Ängeln skriver:

      Du har rätt, när man hört göken vet man att det är vår, men väderleksgudarna har visst inte hört någon gucku de. Hoppas varenda gök kör igång och kokoar så det blir varmt och skönt någon gång!

Kommentera

