Kristi himmelsfärdsdag 2012

Oj vad dagarna går! Det är något hela tiden, och jag hinner inte ens med att berätta om allt som händer. Dagens största händelse var väl redan i morse när det var gökottedags. Det är för min del tradition när det är Kristi himmelsfärd. fast just i år var det ju lite extra speciellt. Min “damorkester” skulle nämligen göra sitt första officiella framträdande, och nu är det alltså gjort! Riktigt duktiga var de också, så de behöver minsann inte skämmas. Kul! Rätt mycket publik hade kommit, inte vet jag om ryktet gått, eller om det bara blev så ändå. Göken själv höll sig dock undan, tyckte väl att det räckte med “stjärnor” i alla fall. Nu i kväll, när jag och hundarna gick kvällspromenaden, hörde jag hur han kokoade. Det var så dags då det, han kanske hade försovit sig i morse!

I går kväll festade jag tillsammans med ett av mina spelmanslag. Det var sillfest och ytterligare ett lag var inbjudet. Det blev precis så trevligt som jag trodde med mycket fin musik och många trevliga människor att tala med. Kvällen gick allt för fort!

I morgon väntar en arbetsdag igen, dessutom spelning på en begravning. Var och “spelade upp” för sorgfolket idag, och de var väldigt nöjda med vårt låtval, vilket ju känns bra. Hoppas det går lika bra när det gäller också.

Sen har jag också hunnit med att träffa mina målarkompisar idag. Vi fikade och pratade om en kommande utställning lite längre fram, och om vad våra träffat betytt för oss deltagare. Det jag åstadkommit kan ju knappast anses vara några större “underverk”, men det har varit behagliga timmar för oss som deltagit.

Men nu tror jag faktiskt att jag ska ta och göra tidig kväller, kroppen längtar efter en hel natts sömn.

Kommentera

