Söndag 20 maj 2012

Det börjar bli dags att summera den här dagen. Inte mycket vettigt har blivit gjort, eller så är det just det det har? Åtminstone om man frågar min kropp. Göra ingenting är precis vad den behöver påstår den. 

Dagen inleddes med ett kyrkobesök, sen inspektion av kompisarnas nylagda golv i det inglasade uterummet. Det såg fint ut, så där kan vi förhoppningsvis se fram emot att få njuta av många sommarkvällar utan mygg och knott. Nästa programpunkt var att fylla på magens förråd med lite ätbart, och sen var det bara perfekt med en liten siesta. Det värsta var väl att jag sen inte hade stor lust att gå upp tillbaka, trots att solen börjat visa sig. Jag kände ju att jag borde gå ut och göra en insats i mina ogräsodlingar, men så mycket energi lyckades jag inte skrapa ihop. Däremot plockade jag av lite rabarber och gjorde rabarbersmarmelad smaksatt med kardemumma och ingefära. Jag har nyss provsmakat, och tillsammans med smörgåskex och ockelbo svart blev resultatet klart godkänt. Nästa gång tror jag dock att jag ska ta mer ingefära, så det blir lite mera drag i marmeladen. Jag är ju himla förtjust i ingefära, så för min del kan det knappast bli för mycket.

Nu har klockan tickat iväg så att jag anser att jag med gott samvete återigen kan gå till vila. Hade tänkt spela lite fiol, men lusten infinner sig inte, så det får väl bero ännu en dag.

Kommentera

