Onsdag 23 maj 2012

En dag med blandade känslor. Har tagit avsked av en mångårig trogen vän, sånt är aldrig lätt. Det finns många fina minnen att tänka tillbaka på, men också sorg och saknad.

Häggen har slagit ut i blom, och det doftar underbart ute. Solen har varit på gott humör i flera dagar också, även om det kom en häftig skur under eftermiddagen. Gissa vem som hade bilrutorna nere så mycket det gick?! Nu tar det väl någon dag innan sätena torkat igen…

Idag har årets första rabarberpaj tillverkats. Gott tyckte både jag själv och de som bjöds att smaka. Det var nämligen min tur att ordna med fika under onsdagskonferensen, och vad kunde passa bättre?

Mera smaskens blev det under fikapausen på sångövningen. Vi hade nämligen en jubilerande dam med oss, och vi överraskade henne med hallonpaj och sångarhyllning som sig bör. Däremot har det blivit dåligt med riktig mat idag, hann inte med lunch och inte middag heller. Inte bra alls, tur att jag inte sköter min lika dåligt varenda dag.

Nu ska jag sätta punkt för den här dagen och samla krafter till morgondagen. Då får jag se till att sköta mig bättre.

Kommentera

