Torsdag 24 maj 2012

Lite lätt irriterad blev jag i morse när jag skulle logga in i min mail och fann att jag var utestängd. Det blev till att följa alla anvisningar, byta lösenord mm för att återigen få tillträde. Förbaskade krångel, men jag antar att det är för att säkerheten ska fungera som det blir så här. Har avinstallerat ett virusprogram och nyinstallerat ett annat, så nu hoppas jag det ska flyta på utan krångel. Inget skumt hittades av virusprogrammet heller, men som sagt, det är irriterande när det krånglar. Annars har det inte blivit så mycket gjort, ovanstående stal en massa tid som jag kunde använt till roligare saker.

En hundpromenad har det blivit i alla fall, och jag kunde konstatera att våren gjort stora framsteg de senaste dagarna. Oj vad löven kommit på träden, fåglarna kvittrar frenetiskt och det doftar ljuvligt. Regn och så värme på det är gödningsmedel som heter duga. Tyvärr inte bara för sånt man vill ska växa, utan även för ogräset som frodas och mår i mina rabatter, men det får hamna på ”bordegöra-listan” ett tag, med rätt låg prioritering. Det finns redan rätt mycket på ”måstegöra-listan, och det får väl komma först. Får väl försöka beta av något litet från den listan nu, och sen är det jobbet som gäller.

 

Kommentera

