Fredag 25 maj 2012

Oj, det blev en lång dag idag, nu är det inte många minuter kvar av det här dygnet. Oerhört varmt har det varit, ute, men också inomhus. Såna här dagar borde det vara förbjudet att jobba!

Någon bättring av solbrännan har det inte blivit för min del, fick tvungen att göra en tripp till Granngården direkt jag kom hem, hann med nöd och näppe. När jag kom hem därifrån fick jag tvungen att lägga mig och vila en stund, var totalt slut. Det krävdes rätt stor självbehärskning för att ta sig upp igen vill jag lova. Skulle gärna betalt en skaplig slant för att slippa gå upp igen!

Nåväl, upp kom jag trots allt, hade nämligen bestämt med tre av mina fioldamer att vi skulle utsätta den fjärde för en liten överraskning med anledning av hennes 70 års-jubileum som inföll igår. I samlad trupp, utrustade med kaffe och dopp samt fioler, smög vi hem till henne och tågade in till tonerna av Äppelbo gånglåt. Hon såg glatt överraskad ut inför vår oväntade entré. Naturligtvis beordrades hon att hämta sin egen fiol och ansluta sig till övriga gänget för en liten spelstund. Därefter fikade vi och pratade om diverse roliga episoder, innan vi tackade för oss och vände hemåt.

Nu är det mer än hög tid att krypa till kojs, troligen blir morgondagen en lång och arbetsam dag med mycket bilåkande om husets herre får som han vill. Jag vill inte alls, men gissar att jag får ge mig…

Kommentera

