Mors dag 2012

Hos oss är det inget större galej med anledning av just den här dagen. Dock blev jag presentad av mina döttrar, fick en jättefin stor blomma av den ena, och ett armband och en trisslott av den andra. Själva fikade vi med svärmor som gjort en tårta, mer blev det inte av firande, men det räcker gott.

Är väl inte på så där väldigt bra firarhumör heller, gårdagen bjöd på mera prövningar. Ännu en mångårig vän lämnade oss efter mycket hastigt påkommen sjukdom. Det är tungt nu, man får försöka plocka fram alla fina minnen istället för att fastna i sorg, men det är ju inte så lätt. Nu skulle jag behöva en pausknapp att trycka in, vill helst ta time out från livet en stund, men så funkar det tyvärr inte. Bara att kämpa på och försöka leva här och nu. Längtar desperat efter semester så jag kan lägga mig raklång och strunta i allt, åtminstone i några timmar, liksom lura mig själv att jag har någon slags kontroll över vad som händer i mitt liv.

Jag känner mig sliten, trött och eländig. Försökte pigga upp mig själv genom att fara i väg på spelövning. Har inte varit med på evigheter. Det fungerade väl så där. Just där och då fick jag ändå något annat att tänka på, men sen kommer ju verkligheten i fatt en, och allt är som det är ändå.

Men nu ska jag lägga mig. Det borde jag gjort för länge sen. Hög tid är det. Godnatt och sov gott!

2 thoughts on “Mors dag 2012

  1. inger skriver:

    Hej!

    Fick höra idag om lördagens händelse … jag fasar också för den dagen när vi ska ta avsked av Sagis … det är ju bara en katt säger en del …
    men det är någonting mer … en väldigt trofast vän, en i familjen.

    kram Inger

  2. Ängeln skriver:

    Tack för omtanken! Vår familj har tappat två medlemmar inom loppet av en vecka, det känns fruktansvärt overkligt, men tyvärr är det i högsta grad verkligt. Det är tur att man inte vet i förväg vad livet har i beredskap åt en.

Kommentera

