Måndag 28 maj 2012

Så har jag då avverkat ännu en dag av min livsvandring. Kallt och blåsigt har det varit, passar väl in på min sinnesstämning, men jag hoppas värmen kommer åter inom kort. Mitt sorgsna hjärta behöver värme så det tinar upp igen.

Var till Vansbro tidigt i morse, hann sen ”sova frukost” innan jag for till jobbet. Tog helt slut fast dagen knappt hade börjat. Undrade hur jag skulle ta mig igenom denna dag, men nu har jag ju snart lyckats med den saken i alla fall.

Direkt efter jobbet hastade jag iväg till sista spellektionen före sommarlovet och sen blev det en middagslur med lilla hundfröken. Skulle helst lagt mig för kvällen redan då, men 17.45 är kanske lite väl tidigt även för mig. Samlade istället ihop mig och begav mig till badplatsen här bredvid för att se hur det gick för mina kajapaddlande kompisar. Sambon skulle göra sin premiärtur idag, och han som vanligtvis inte är någon soldyrkare precis, önskade sig nog ett betydligt varmare väder. Både jag och han var säkra på att han skulle få bada idag, men så gick det inte. Ingen hamnade i plurret, så det roliga fick vi klara oss utan. Själv kunde jag ju bidragit med ett dopp, men det var för kallt för att jag ens skulle överväga att försöka komma i en kajak.

Grillad korv, hamburgare och kaffe blev det i belöning åt paddlarna. En burgare slank allt ner i min mage också, fast jag hållit mig på torra land och agerat publik.

Nu är det sovdags för min del i alla fall. Godnatt med er!

Kommentera

