Livets stig går härs och tvärs…

Igår hann jag inte med någon bloggning. Dagen började tidigt. Var på jobbet extra tidigt, chefen skulle komma på besök, och eftersom jag måste göra i ordning allt så det ordinarie arbetet skulle funka, måste jag fixa det innan hon kom. Vi fick en trevlig pratstund, och sen var det bara att dra gasen i botten och köra på med det vanliga. När alla ungar väller in, hungriga som vargar, är det rätt bra fart. Man får springa fram och tillbaka som en skållad råtta. Förutom detta hade jag sen en tid vid veterinären att passa, eftersom en av katterna var hängig. Stress, stress, stress!

Hastade i varje fall iväg till veterinären, och efter flera timmars utredningar med röntgen, blodprov osv hamnade min lilla ögonsten på sjukan. Stackars liten, hoppas han förstår varför jag måste lämna honom alldeles ensam med en massa främmande folk, fick inte ens följa med in på sjukavdelningen. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag kom ut i bilen, känner mig rätt hårt prövad just nu, tycker jag haft min beskärda del av sorg och smärta. Undrar just hur mycket man ska orka…

Inte nog med det så hade jag ju det mesta av arbetet kvar att ta rätt på när jag återkom hem. Var rejält slut när jag äntligen äntrade hemmet kl. 21 på kvällen. Inte långt därefter drog jag täcket över mig och flydde in i drömmens rike.

Nu har det blivit en ny dag och jag har stärkt mig med dryga nio timmars sömn. Förhoppningsvis ger det nya krafter att orka med allt som tycks vänta runt kröken. Snälla, låt det här bli en dag fylld av goda nyheter och lycka – jag tycker jag är värd det efter allt elände som varit på sistone!!!

Kommentera

