Burr, burr

Hu vad jag har frusit idag! Kallt ute, men också kallt inne på jobbet. Jag kan inte påstå att jag joddlade av glädje när jag fann att det var fel på värmen på jobbet, och inget varmvatten fanns det heller. Felanmälde direkt jag kom dit, men ändå dröjde det ända tills jag skulle gå hem innan det fanns något varmvatten och temperaturen inomhus blev lite drägligare. Det är ju tur att jag måste springa fram och tillbaka hela tiden, tack vare det höll jag mig någorlunda varm trots allt.

Frusen var jag redan tidigare också, för smarta jag, som brukar sova med fönstret öppet, hade lämnat fönstret i sängkammaren öppen när vi var bortresta under helgen. Gissa om det var kyligt när vi kom hem på söndagskvällen. Det var som att sova ute under bar himmel. De avknäppta elelementen är numera påknäppta igen!

Fick för mig att jag skulle göra en annanaspaj nu på kvällningen. Sagt och gjort, alla ingredienser fanns faktiskt hemma, och snabbt som ögat hamnade allt i en pajform och åkte in i ugnen. Så långt frid och fröjd. Sen fick jag för mig att jag skulle åka till svärmor för att låna hennes hjärtevärmare inför morgondagens äventyr. Det är nog en god idé att försöka ha något som värmer lite extra skulle jag tro. Där blev det lite prat, sen åkte jag vidare till jobbet för att förbereda åt min vikarie, eftersom jag tagit ledigt imorgon. Det tog väl också en stund, och under tiden fanns alltså min paj i ugnen. Vid hemkomsten ser jag sambon sittandes i köket, precis bredvid ugnen, men tror nån att han plockat ut pajen, trots att jag på en gång känner att det luktar väldigt solbränd annanaspaj i hela huset. Nej, det hade ju inte han märkt minsann. Nåväl, man lär ska få bra sångröst av lite vidbränt sägs det. Jag har i alla fall bättrat på min sångröst via en portion. Inte var det fullt så gott som det brukar, men det kan ju vara bra, då kanske jag äter lite mindre.

Men nu är det läggdags för min del. Det är mycket på programmet under morgondagen, bäst att få lite vila i kroppen.

Kommentera

