Tisdagen den 5 juni 2012

Den här dagen har varit lite annorlunda än mina tisdagar oftast är. Ledig från jobbet, det är jag ju sällan på tisdagar, och i Orsa har jag varit, det är inte så ofta det heller. Dessutom har jag varit med på en tv-inspelning, och det händer väl ännu mera sällan. Det har faktiskt hänt tidigare, åtminstone två gånger, men det är så många år sen, så det är preskriberat för länge sen.

Just idag har jag och rätt många andra spelmän varit med om inspelningen av Moraeus mm på Orsa camping. Det tog åtskilliga timmar i anspråk, för några minuters medverkan. Det här var det första nya programmet som spelades in, och förutom Dalarnas spelmansförbund medverkade också Laleh, Tommy Körberg och Europe.

Jag måste säga att jag beundrar människorna som höll i trådarna där, kameramän och allt vad det heter. De har ingen lätt uppgift att hålla ordning på allt, att få alla medverkande att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle, säga rätt saker osv. En intressant dag har det varit. Tur med vädret hade vi också, även om man blev frusen fram på kvällen.

Nu är det dags att säga tack och godnatt. I morgon är det vår nationaldag, då är det dags att kränga på sig dräkten igen och sätta fiolen under hakan. Men först lite sömn. 

Kommentera

