Torsdag 7 juni 2012

Oj, trött som bara den idag med. Tror nog att jag kommit en bidragande faktor, nämligen att jag inte tagit min blodtrycksmedicin på två dagar. Det straffar sig. Nu har jag i varje fall varit på apoteket och hämtat ut en ny burk, så i morgon ska det bli ordning och reda igen. Hade ju tänkt hämta ut i tisdags, på vägen till Orsa, men det glömde jag bort. Onsdagen var det inte öppet, och idag hann jag inte före jobbet, och jag kan ju inte ta tabletten till kvällen, eftersom den är urindrivande. Då får jag springa upp och ner på toa hela natten.

På vägen till Vansbro blev jag stoppad av polisen och fick blåsa. Det var andra gången inom en månad, tidigare har jag bara blåst en enda gång på alla år jag haft körkort. Det är bra att de kollar nykterheten efter vägarna, bilkörning och alkohol hör inte ihop, det är bara att konstatera.

Nej nu ger jag upp. Sovtajm för gamla tanter är det nu. Natti!

Kommentera

