9 juni 2012

Vaknade tidigt även denna dag. Blodtryckmedicinen är intagen, förhoppningsvis ska jag börja må som folk igen då. Igår kväll blev jag bortbjuden . Bastubad och en god sallad ingick i inbjudan. Bastubadet fick jag hoppa över, kände mig inte alls pigg i skallen och valde istället att lägga mig en stund och vila. Anslöt till det badande sällskapet lite senare, och hann i alla fall ta del av salladen och en stunds trevligt samspråk.

Jag trodde det var söndag när jag kom upp, men så småningom kom jag på att det bara är lördag, och det var positivt. Då är det melodikrysset, och så innebär det att det är en vilodag till. Jag behöver det, är inte alls i god form just nu.  Jag har bara fyra arbetsdagar kvar, men känner mig stressad av allt jag ska hinna på dessa dagar. Dessutom är det tusen och en saker som inte hör till mitt avlönade jobb som är på gång. Jag gillar inte när det är fulltecknat i almanackan. Det känns hela tiden som om jag skulle glömma något jag lovat att göra. Nåväl det ska väl lugna ner sig efter hand, och semesterstämningen infinna sig.

Nu börjar det bli dags att fylla på depåerna. Intag av frukost står härnäst på göralistan – dagens bästa mål! Undrar vad jag ska ta och bjuda mig själv på? Filmjölk blir det i varje fall, det säger min mage bestämt att den vill ha. Det blir väl till att leta i skåpen, för att se vad som finns. Någon hotellfrukost blir det inte, men mätt ska jag väl bli hur som helst.

Kommentera

