Onsdag 13 juni 2012

Det är mycket nu…. , det är väl så man brukar säga. Men det är mycket nu, allt för mycket. Igår glömde jag av att åka till ett ställe som jag skulle varit på. Tråkigt, för jag skulle ju gärna varit med, men inget att göra något åt. Åkte till ett annat stället istället och köpte material till nästa kniv jag ska göra. Det var ju i och för sig också roligt, men det är lite harmligt när man anmäler sig till en sak och så inte dyker upp. Hade jag kommit ihåg vart jag skulle åkt, hade jag ju åkt dit först och främst. Materialresan hade fått bli en annan gång i stället.

Gårdagen var från det ena till det andra, fullt med tider att passa, och så sket det sig ändå. Idag har det varit lite lugnare, mer som en vanlig arbetsdag, och jag har hållt mig här ”på byn” hela dagen. Det är skönt att hålla sig hemikring emellanåt. I morgon gör jag sista dagen, sen är det semester. Fast troligen måste jag fixa lite nån dag längre fram, för jag har inte hunnit allt som jag skulle. men det tar jag sen när jag vilat mig lite. Just nu är jag så slut så jag vet inte hur jag ska ta mig igenom den här veckan och nästa. Det är alldeles fulltecknat med saker som jag lovat göra. Men det är väl som man säger ”är huvudet dumt så får kroppen lida”, eller kanske ”den som gärna bär lastar alla på”. Jag tar mig säkert igenom det här, jag är seg och envis, men just nu förbaskat sliten också. Längtar så efter en enda dag när jag inte behöver göra något alls. En sån dag ska jag unna mig inom kort, baske mig!

Nu ska jag ramla iväg i säng, är trött, så trött. I morgon ska jag introducera en sommarvikarie. Lite annat har jag väl på programmet också. Men det får jag ta itu med då. Godnatt!

Kommentera

