Söndag 17 juni 2012

Trots att jag var uppe tills lördagen blivit söndag vaknade jag tidigt. Kanske var det regnet som väckte mig, för ett tag skvalade det ordentligt utanför mitt gläntande sovrumsfönster. Just nu är det uppehåll, men väderleksprognosen för dagen är minst sagt osäker. Det kan bli uppehåll eller en otrolig mängd regn.  Yr.no brukar vara säkerheten själv, men inte vet jag om alla meteorologer tagit semester på samma gång, eller varför de är så osäkra på prognosen just nu.

Gårdagen bjöd på blandad kompott, en timmes spelning med mitt andra spelmanslag, kolbulle, guldmarknad, langos, Ingmarsspelen från publiksidan och en del annat. Rätt trött var jag när jag kom hem sent omsider efter en fin föreställning. Det var skönt att få vara publik, att bara få sitta och njuta. Jag har inte sett en hel föreställning från det hållet på åratal, men kan lugnt konstatera att det går alldeles väldigt bra utan min medverkan. Det visste jag redan tidigare förstås, men det är ändå lätt att få lite dåligt samvete för att man inte ställer upp. I år klarade jag inte att skrapa ihop nog med energi för att delta, och var klok nog att inse den saken. Kanske jag lär mig att hushålla med mina krafter till slut? Man kan ju alltid hoppas…

På marknaden blev det inga större inköp, men ingefärakarameller förstås – en stor påse, och det har redan minskat rejält i den. Så gott! En blivande present till barnbarnet som fyller år i juli hittade jag också, den tror jag att hon ska tycka om. Sen blev det också lite blommor och ost i olika varianter, bland annat getost från Lillängen. Hade tänkt att hoppa över den investeringen, men det gick ju inte när jag väl var där!

Runt midnatt satt jag så i min ensamhet med några kex, chevre och ett glas rött och återvände i tankarna till en av dagens stunder, för just idag fanns några ögonblick som värmde mitt hjärta lite extra. Man får ta till vara på såna stunder och glädjas när man har chansen ♥.

Kommentera

