Tisdag 19 augusti 2012

Herrejistanes vilken dag. Fullt upp från morgon till kväll – idag igen! När klockan ringde i morse var jag halvt medvetslös, snoozade en gång, men sen insåg jag att jag måste kravla mig upp, det fanns inget annat alternativ. Senast halv åtta måste jag sitta i bilen på väg mot Rättvik och det möte jag skulle på. Innan dess fanns massvis att göra, äta frukost, promenera med hund, göra rent kattlådor, utfodra husdjur för att nämna några saker. Dessutom måste jag fortsätta att förbereda mig inför mötet jag skulle på, eftersom jag var allt för trött igår för att bli färdig med den saken. Hjärnan hade liksom stängt av efter att ha haft fullt upp. Dessvärre kändes den rätt avstängd fortfarande…

Iväg kom jag i alla fall, framme i tid var jag också, hann till och med stanna i Leksand och köpa mackor åt mig och mina möteskamrater. Inte dåligt för att vara jag! Intressanta diskussioner hade vi på mötet, fast tiden gick alldeles för fort. Vips var klockan två och jag började få bråttom för att hinna i tid till nästa åtagande. Sprang in på Ica i förhoppningen att de, precis som i Vansbro, skulle ha salladsbar där man själv får plocka ihop sin sallad. Det hade de, min mage jublade över den saken, för den började bli rätt sugen på något annat än kaffeblask nu. Energin från morgonens macka hade för länge sen försvunnit. Frågan var bara när jag skulle hinna att förflytta salladen från plastburken till magen? Särdeles gott om tid hade jag inte för att utföra den övningen, men efter att ha funderat en stund stannade jag bilen vid Tällbergsporten och satte igång med det projektet. Det där med att tugga noga och njuta av maten kanske inte tillgodosågs så vidare värst när jag i en väldig hast slevade i mig maten, men lite energipåfyllning blev det i alla fall.

Sen kvickt iväg igen, hann precis hem, hoppa i dräkten, iväg och anlände på beräknad tid till Nickusboden där jag och två medspelare spelade lite ”mingelmusik” inför hemslöjdens dräktparad. Rätt mycket folk fanns på plats och även om det blåste så var det rätt varmt och skönt, och solen var riktigt välvilligt inställd mot hela arrangemanget.

När detta jobb var klart var det ingen idé att åka hem innan det var dags för nästa. Slank in en snabbis till vår dräktutställning, och sen vidare till kyrkan för nya uppdrag. Nu anslöt ytterligare två spelkamrater. Huvudattraktion på detta arrangemang var Bengt Enström, som vanligt är det intressant att lyssna till det han berättar. Dagens tema var skogen, och det hela avslutades med en vandring genom Asphagen. Jag skulle mer än gärna varit med på även den delen, men nu började orken ta slut, och dessutom lämpade sig inte min klädsel för exkursion.

På programmet nu finns bara återhämtning! Sängläge är det som gäller, och gärna sovmorgon i morgon. Förmodligen kan jag inte sova länge fast jag får, men det är skönt att veta att jag inte behöver jäkta iväg direkt på morgonen, utan får sova om jag kan.

One thought on “Tisdag 19 augusti 2012

  1. Ängeln skriver:

    Du har så rätt Inger, det är för mycket av det goda just nu. Funderar som bäst på hur jag ska orka med att fira midsommar, men det får väl bli som det blir med den saken. Nästa vecka hoppas och tror jag ser bättre ut ur vilosynpunkt. Visserligen har jag semester redan, men den här veckan får jag liksom räkna bort från semesterperioden. Jag lovar att sköta mig bättre framöver, det är så illa tvunget, om jag ska hålla mig på benen.
    Trevlig midsommar till dig också!

Kommentera

