Dan före dan…

En vädermässigt fin dag har det varit idag. Jag har inte fått så mycket uträttat precis, är för trött och slut för det. En vända till Clas Ohlson fick det lov att bli eftersom datorn och skrivaren har råkat i luven på varandra. Datorn påstår att skrivarens drivrutiner inte finns installerade. Detta trots att jag haft den här skrivaren i åratal. Jag hoppas att det beror på att skrivarkabelns usbkontakt var skadad. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Nu finns en ny fräsch skrivarkabel här hemma i varje fall, men jag struntar i att prova den tills en annan dag. Orkar inte krångla med något som kräver tankeverksamhet just nu.

Lite annat smått och gott ramlade väl i handlingskorgen också. Det brukar ju gå så! En trekulors Rättviksglass med smakerna viol, lakrits, och nån slags citron halkade dessutom ner i magen! Mycket folk var det ute, både på C.O. och ute efter vägarna. Det är väl många som är på väg någonstans för att fira midsommar med släkt och vänner förstås.

Hungrig och trött var jag när jag anlände hem igen. Fixade snabbt lite mat, och sen blev det en kort siesta innan jag gav mig iväg till Bygdegården för att hjälpa till att ta ner utställningen av Nåskjolar igen. Ett visst mått av kaos rådde en stund, men ändå gick allt bra mycket bättre än jag trodde. Vilken kulturskatt det finns ute i gårdarna – och så roligt att så många av kjolarna fortfarande är i bruk!

I kväll blir det tidig kväll. I morgon är det självaste midsommarafton, och förhoppningsvis blir det mycket folk och fint väder när vi ska se till att majstången kommer upp i vädret även detta år. Sen bär det av till stugan för samkväm med goda vänner. Hoppas vi inte blir uppätna av alla myggor bara. Såna finns det visst gott om i år.

Kommentera

