Midsommarafton 22 juni 2012

Vaknade tidigt idag igen, fast solen hade vaknat före mig. Jag skulle nog behövt några sömntimmar till i kroppen, men det vill sig inte. Det ser ut att bli en fin midsommarfton, och det är ju skönt. Jag gissar på att jag om så där tolv timmar som bäst sitter vid ett fullastat matbord tillsammans med goda vänner. Då är flottfärden på älven avklarad, liksom majstångsresningen nere på ”änget”. Förmodligen är jag trött som bara den också, men det hinner jag nog inte känna efter då. Det gäller ju att hålla sig vaken i ett antal timmar till, åtminstone tills alla gäster gått. Det skulle se ut annars!

Nu ska jag ta och göra en liten koll över allt praktiskt som ska ordnas, så det inte blivit en miss i planeringen. Men det brukar ordna sig och bli bra på slutet oavsett om det råder lite kaos emellanåt.

Trevlig midsommar på er alla bloggvänner!

Kommentera

