12 juli 2012

Kors i allsin dar, solen har hittat fram bland alla gråa moln. Annars har det skvätt och regnat mest hela dagen, ibland fint regn, ibland ösregn. Vilken konstig sommar! Är det växthuseffekten eller vad är det som händer, det verkar i alla fall som om vi befinner oss i regnperioden. Kikade nyss på väderleksprognosen för den närmaste tiden, och det verkar som om det ska skvätta mer eller mindre hela tiden. Något höväder är det då sannerligen inte.

Själv håller jag på att få ”spunk” på alltihop. Visst finns det massvis att göra, men det blir då rakt inget gjort, lusten saknas, och trött är jag hela tiden.

Hörde på radion om en konsert jag gärna skulle besökt nu på  kvällningen, men av olika anledningar blev det inget av den saken heller. Synd, jag skulle gärna hört Svante Thuresson, jag gillar hans röst. Att höra Lena Endre sjunga verkar också spännande, men det får väl bli en annan gång kanske. Säkert blir det en njutbar stund för de som tar sig dit i alla fall.

För min del får väl en hundpromenad bli kvällens höjdpunkt, och sen kanske ryggläge med en god bok.

Kommentera

