13 juli 2012

Inte många minuter kvar av den här fredagen då. Undrar vart den tog vägen? For till stan redan på förmiddagen, eller blev skjutsad faktiskt, eftersom övningskörande barnbarnet ville hänga med. Det är bara att passa på så länge man duger, när körkortet ligger i plånboken lär det väl inte vara så populärt att vara ute och skjutsa på mormor skulle jag tro! Han är riktigt duktig på att köra gossen, fast lite väl entusiastisk ibland, och jag känner mig rätt tjatig när jag kommer med mina påpekanden om att han inte ska åka för fort osv. Snacka om att kasta sten i glashus…. Fast i rättvisans namn brukar jag i varje fall säga att han inte ska vänja sig på med mina ovanor, eller att han åtminstone måste vänta tills han fått körkortet innan han gör lika mycket tok som jag, annars lär det inte bli något. Nog är det bra när man får börja övningsköra som 16-åring nu för tiden, då hinner man få lite rutin. Fast jag antar att jag kommer att vara orolig ändå när han är ute på egen hand sen när han fått körkort. Så är det att vara mormor. Nog var jag sjåpig med mina barn, men det är än värre med barnbarnen. Jag borde väl inte vara sån, som är en relativt ung mormor, men det hjälper minsann inte.

Mitt egentliga ärende i stan var att besöka sjukhuset för en hörselutredning. Nu är jag trött på att gissa vad folk säger hela tiden, och undersökningen visade att jag hör rätt dåligt inom vissa frekveneser, fast jag klarade mig skapligt bra ändå, tack vare livserfarenhet och ett uppbyggt ordförråd. I varje fall ska jag testa hörapparat i september för att se hur jag tycker det är. Det kan vara rätt svårt att vänja sig fick jag veta, det tar tid, men sen blir det bra. Vi får väl se. Jag känner mig motiverad att försöka, och det är ju gott så.

Barnbarnet och jag klämde i oss några cheeseburgare och varsin milkshake för att stå ut med stadsmiljön, och att vänta på hans mamma, som är betydligt mer road av att springa runt i affärer än vad vi är. Jag hade några saker att fixa, men fick inte allt gjort eftersom en affär var stängd på fredagar, och en annan sak glömde jag av, eller egentligen två saker. Nu var det ingen fara på taket ändå, för redan på tisdag blir det ett nytt besök, då optikerbesök är inbokat. Egentligen är det på tok för tätt på given med stadsvändorna nu, men ibland blir det så. Som vädret är just nu så spelar det ju inte någon större roll heller.

Nu är det läggdags, en hel del på programmet imorgon, så det gäller att sova en skvätt för att orka med.

Förresten, grattis till min blogg som nu har passerat 55 000 läsare – det är fantastiskt!

Kommentera

