29 juli 2012

Jäklar vilket oväder som drog över här igårkväll. Vi var på 60-årskalas, och man kan säga att det var det ”blötaste” kalas jag  någonsin varit på. Det kändes lite konstigt att sitta ute när regnet forsade ner samtidigt som det blixtrade och dundrade. En hel del av gästerna blev rädda och skyndade hem, fast rätt många var vi som var kvar ändå. Jag undrade om tälten verkligen skulle klara allt regn, men det gjorde de faktiskt. Så småningom kom fiolen fram, och då glömmer man oväder och andra ledsamheter. Det var kul att spela, och gästerna verkade också uppskatta underhållningen.

Mindre roligt var det att komma hem, där hade nämligen de små fyrfotingarna gjort hyss. Skåpdörren under diskbänken var öppnad och både soppåsen och kompostpåsen noggrant igenomgådd. Allt som var ratat återfanns följdaktligen på köksgolvet, det var bara att börja städa, inte precis det man har tänkt sig när man kommer hem efter en festkväll!

Den här dagen har det inte blivit så mycket gjort, matlagning förstås, äta får man ju lov att göra vareviga dag. ”Dagens” idag blev fläskkarré med en sås som var riktigt god får jag säga, fast jag gjorde den själv. Ibland får man ju till det! Till det gjorde jag potatisklyftor i ugnen, blandat med ingefära, rödlök, squash och morötter. Diverse kryddor på det, så blev även det riktigt smarrigt, trots att jag glömde att ha på rosmarin, som annars är min favoritkrydda på klyftpotatis.

 Annars har det mest blivit slappning i tvsoffan, det är ju OS, och det finns en hel del intressant att titta på. Ska sanningen fram så slumrade jag nog framför tvn emellanåt också. Sport är så bra att sova till!

Söndagszumban ratade jag idag, istället for jag och två spelkompisar till Gagnefs kyrka för att lyssna på en konsert. Det blev en trevlig stund med väldigt blandad musik. framförd av ett 60-tal musiker, de flesta från Frankrike. Det är intressant att vidga sina vyer en smula. Det fanns både likheter och skillnader mellan den musik som framfördes och den typ av musik som jag brukar spela. En fin och rofylld avslutning på dagen blev det i alla fall.

Imorgon är det måndag igen, en ny vecka startar. Vad den för med sig vet jag inget om idag, hoppas den blir fin.

 

Kommentera

