30 juli 2012

Fint väder idag, det borde vara en sån där dag när man känner sig rätt nöjd med tillvaron, fast det gör jag inte. För all del, inte mycket att klaga på egentligen, men för mig har det varit en sån där dag när inget riktigt passar. Jag känner mig trött och otålig och vill inget. Ont i knopp och kropp och allmänt missbelåten med allt och alla. Mest med mig själv…

Några små glädjeämnen får jag väl ändå vaska fram för att inte framstå som världens pessimist och glädjedödare! De finns ju, det finns alltid något att glädja sig åt om man bara tittar efter på rätt sätt. Det är just det att såna här dagar har man liksom en benägenhet att fokusera på jämmer och elände. Men bort med det nu, några trevliga saker var det ju!

1. De svenska fälttävlansryttarnas enorma prestation under dagen. Sara Algotsson Ostholt ligger på delad 1:a plats individuellt och laget ligger på 3:e plats. Det blir en spännande dag imorgon, jag kommer absolut att hålla tummarna för dem.

2 En spelkompis ringde och bjöd på speltträff vid hans bustuga nästa lördag. Lite knytkalas och mycket musik låter hur trevligt som helst! En trevlig pratstund fick vi också, också det hör till trevligheter under dagen.

3. Jag har övat fiol en stund på förmiddagen.

4. Långpromenad i skogen med smultronätarpaus.

5. Jag hittade fredagens klädinköp, jag lyckades nämligen gömma den påsen för mig själv i lördags, och har letat och letat….

6. Äntligen får jag gå och lägga mig! Det har jag längtat efter rätt länge nu. Hoppas morgondagen känns bättre.

Kommentera

