1 augusti 2012

Så börjar den här dagen gå mot sitt slut då. Idag har det inte blivit något sportande alls, mer än att radion skvalat resultat så där i förbifarten. Det mest intressanta är väl Lassi Karonens insats som lett honom ända fram till finalen. Den ska jag se har jag tänkt, man är väl dalapatriot!

Det blev en snabb tur till Borlänge idag. Mitt ärende var att få thaimassage. Det var första gången, så lite spänd på hur det skulle vara var jag allt. Jag fattar inte att denna lilla människa kunde ha en sån enorm kraft. I två timmar knådade hon min ömmande kropp och mjukade upp mina spända muskler. Ont som sjutton gjorde det emellanåt, men det kändes ju att det blev bättre och bättre, och försiktig var hon, eftersom hon fått information om hur eländig jag var. Det blir spännande att möta morgondagen, kanske är jag helt förkramlad av sviterna efter massagen. Det vore inte första gången, jag brukar alltid få jätteont när jag varit till sjukgymnasten också, så det kan mycket väl hända. Först blir det sämre, men sen blir det bättre. Jag har i alla fall beställt en ny tid till för mer massage nästa vecka igen, så får vi se sen hur det känns.

Annars har jag fördrivit tiden med att krypa omkring ute bland det som ska föreställa blomsterrabatter. En rejäl odling av ogräs är vad det är, och så en och annan blomma som lyckats kämpa sig upp bland kvickrot, klöver och vad nu alla ogräs kan heta. Det finns hur mycket som helst, hur mycket jag än drar bort så verkar det finnas lika mycket kvar ändå. Dessutom har ogräsen ”ätit upp” all jord i rabatterna som det verkar. Bara rötter överallt och jorden är stenhård. Måste få hem mera jord, köpa och kånka hem, eller fylla på med brunnen stallgödsel. Den är svart och fin, men innebär ännumera ”kånk”. Lite av varje kanske vore det bästa. Vi får väl se hur det blir med den saken. Blir det solsken och fint väder är chansen större att jag orkar igång med mitt projekt.

Nu blir det i alla fall inga mera projekt än en träff med en av mina favoritkillar – John Blund. Hoppas han kommer till vår träff, för jag börjar längta rejält efter honom. Bäst att göra sin nattoalett, så man är till sin fördel ifall han dyker upp! Godnatt med er, vi ses i môrrn!

Kommentera

