Apropå prognoser…

Ibland får man allt vara glad att väderleksprognoserna slår fel… Igår kollade jag både yr.no och klart.se och båda spådde att 77 mm skulle komma här på tisdagen den 7 augusti. I mitt huvud började då Svante Thuressons gamla låt att höras: "Det är dags att bygga Noaks ark…" .Tur som var så har meteorologerna kommit på bättre tankar idag, prognosen har minskats till runt 4 mm, vilket väl är betydligt måttligare. Nu hinner de väl att ändra sig flera gånger än förstås, men förhoppningsvis behöver vi inte sätta igång att bygga någon ark i varje fall.

Hittade förresten Svantes gamla hit på youtube, så här kommer den. Den verkar ha gått många människor förbi utan att göra något större intryck. Jag blir varm i hjärtat av den, eftersom min favoritfarbror Harry gillade den mycket och den får mig alltid att tänka på honom. Han gick bort 1974 men jag saknar honom än ♥

http://youtu.be/pJ4Hj_1lBmE

 

 

Kommentera

