6 augusti 2012

Ja, då är jag inne på sista semesterveckan då. Lite deprimerande, fast det blir bra, bara man kommer in i rullorna igen. Det är så skönt att få mjukstarta på morgonen, det är väl mest det jag kommer att sakna.

Idag skulle min kära pappa fyllt 83 år om han hade varit med oss. Tänk att han varit borta i dryga 13 år. Det är mycket man inte förstår och inte kan styra över. Det enda man kan göra är att ta lärdom av såna saker och se till att inte skjuta upp allt till sen, man vet aldrig vilken dag som är den sista – och tur är väl det.

Tog en kik på väderleksprognosen även denna morgon. Yr.no och klart.se är rätt oensen om hur morgondagen ska te sig. Förra veckan var de helt överens om att det skulle komma 77 mm. Sen har det velat fram och tillbaka, hur det egentligen blir vet vi väl först imorgon, när vi tittar ut och ser själva. Att ha med sig ett paraply på färden verkar i alla fall vara ett bra tips.

Nu tycker min kattkompis att jag ska stänga den här lådan för en stund, och istället ägna mig åt honom. Bäst att lyda!

Kommentera

