Hälsotankar…

La mig tidigt igår också, dock inte fullt så tidigt som kvällen före, då tre timmars thaimassage tog ut sin rätt. Var allmänt ”rostig” till att börja med igår, kändes som om jag skulle gjort ett riktigt träningspass och hade lite träningsvärk, men bara jag kom igång kändes det helt ok. Idag är det ännu bättre, även om det fortfarande känns lite här och där. Dock är de positiva reaktionerna övervägande, så det blir nog bra det här. Nu gäller det bara att hålla efter själv också med träning och stretching. Det blev inte så mycket av den varan igår, men dryga 7 km på cykel är väl inte fy skam i varje fall. Försökte övertala sambon att hänga på, men det lyckades jag inte med, bilen blev hans alternativ. Nöjd med mig själv för att jag inte föll för frestelsen att ta det bekvämaste alternativet.

Mina höstplaner är att cykla till arbetet så ofta som möjligt. Tre kilometer på cykel tar inte mycket längre tid än med bil, och jag har haft den rutinen tidigare, så det borde väl gå att komma igång igen. Vissa dagar hinner jag inte, eftersom jag har bråttom iväg till nästa ställe, men de flesta dagar har jag inget att skylla på. Mitt onda knä behöver träning, eller framförallt lårmuskeln som ska hjälpa till att stötta det dåliga knäet, och då är cykling betydligt skonsammare än att gå eller springa. Ja, nu gäller det bara att komma från tanke till handling…

En fördel med att åka cykel är att man hinner se lite mer av sin omgivning än när man åker bil. Igår resulterade det i en skaplig skörd av gula kantareller, vilket inte är så dumt. Jag har inte bestämt än om de ska hamna på varma smörgåsar, bli soppa eller toppa en omelett. Alla alternativen är goda, så vi får se hur inspirationen rinner till.

Kommentera

