Nattsurr…

Fredagskväll och pigg som en mört, fast jag egentligen, i egenskap av medelålders dam, borde tänka på min skönhetssömn. Eller ja, borde ägna mig åt densamma sen ett bra tag tillbaka. Koffeinet ställer till det, när man väl har satt i sig det så tro man att man är evigt ung och att det där med skönhetssömn inte är något en dam i min ålder behöver tänka på än på länge. Vinet kanske också hjälper till en aning med ”vanföreställningen”.

Ikväll blev det nämligen grillat med kompisar. En helt underbar kväll på deras inglasade altan. God mat, trevligt sällskap och det varma vädret tillät mig att ha shorts och linne till timmen var sen. Myggen kunde bara blänga lystet på oss genom fönsterrutorna. Det är inte något man är bortskämd med den här sommaren. Jag vill också ha en sån altan! Om sambon fixade en sån skulle jag ackompanjera med glada tillrop och applåder i massor. Fast han är mera inne på hundgård, som jag berättade om tidigare…. Det är märkligt hur snabbt en karl kan fixa något som han själv tycker att det är bra att ha, jämfört med något som hans kvinna tycker skulle vara trevligt att ha. Det gäller liksom att få honom att tro att han själv kommit med idén om det ska bli något!

Mellan tuggorna hann vi kika på handbollsmatchen också. Jisses så spännande det var på slutet. Sånt där är inte riktig bra för blodtrycket! Nu får vi hålla tummar och tår för finalen. Det blir en svår match, men med lite tur så kan det gå vägen, medalj blir det i varje fall. Ingenting är omöjligt, som Gunde sa!

Nej, nu får jag väl ändå försöka ta mig i kragen och ge mig iväg mot sängen, det är bara några minuter kvar av fredagen. Imorgon väntar ett nytt melodikryss, och så har jag en trevlig spelkväll i buan att se fram emot också.

Kommentera

