Nu är det gjort…

Vad ska man säga om den här dagen då? Allmänt rörig kanske. Rörigast av alla är väl jag som imorse mailade chefen för att uppdatera mig lite efter semestern. Vad gör du där? – löd svaret från chefen. Du börjar ju inte förrän på torsdag! Så kan det gå! Ingen idé att gå hem igen när jag ställt in mig på jobb, och på sysslor är det ingen brist precis. Jag hade ju dessutom upplyst min vikarie om att jag skulle börja jobba idag, så nu fanns det ingen återvändo. Lika bra att skratta åt eländet!

Fönsterputs och golvskurning blev det idag, förutom sondering av hur vi ska få till det för att alla ska bli nöjda framöver. Fortfarande är det ingen som vet säkert hur många vi blir på skolan, men det verkar bli ungefär som förra året, dvs runt 100. Lite deprimerad kan jag konstatera att en dag på jobbet räckte för att jag skulle få himla ont i den högra axeln igen. Förhoppningsvis är det bara en dålig dag och känns bättre igen imorgon.

Cyklade till jobbet, så åtminstone en cykeldag har det blivit nu då. Hoppas jag är lika ståndaktig imorgon. Trampade på rätt rejält när jag skulle hem, eftersom jag lovat skjutsa svärmor till Mockfjärd för att hämta hennes bil som varit på verkstad. Ja, inte med cykel då förstås, utan jag måste hem först för att hämta bilen! Passade på att köpa mig en kulglass i Mockfjärd. Jag gillar glass, men det har inte blivit mycket glass den här sommaren.

I kväll har jag faktiskt sett på tv. Är rätt uppfylld av Laurentsio Pettersson just nu! Vilken underbar kille!

Foto: Gunnar Magg/SVT

Missade du programmet tycker jag absolut att du ska se på någon av repriserna, eller på SVT play. Se gärna till att du har en näsduk tillhands också, mina ögon tårades mer än en gång!

Sändningstider: Laurentsio – att lyckas mot alla odds SVT1 mån 13 aug 2012 kl 20.00 SVT1 ons 15 aug 2012 kl 12.50 SVT1 ons 15 aug 2012 kl 02.20 och SVT24 22/8. http://www.svt.se/2.174787/1.2828518/laurentsio_-_att_lyckas_mot_alla_odds

2 thoughts on “Nu är det gjort…

  1. inger skriver:

    Nu har du cyklat två dagar, såg dig idag!

    kram Inger

  2. Ängeln skriver:

    Japp, två cykeldagar hittills. Har varit fint cykelväder också. Hade för mycket kläder på mig i måndags bara, man blir rätt varm om man trampar på lite. Idag hade jag anpassat klädseln lite bättre. Satsar väl på en cykeltur även imorgon, men torsdag måste jag ta bilen eftersom jag ska till Vanå på möte, lär knappast komma i tid om jag tar cykeln!

Kommentera

