Fem minuter…

Har satt ned ändan en liten stund, laddat med en ny portion värktabletter och en kopp kaffe. Jag måste bli bättre på att sköta mig har jag fått order om av det team som tillsammans med mig ska försöka få min tillvaro att fungera så bra som det är möjligt. Mina nackproblem är här för att stanna, det får jag inse, bara att göra det bästa av situationen. Artrosen i knäet lär inte heller försvinna, man får vara glad ändå.

Så, korta pauser är ett måste för att min kropp ska palla, enligt expertisen. Inte göra som jag gör, växla upp och försöka låtsas som om problemet inte fanns. I viss mån är det bra att nonchalera smärtan, men kroppen måste också få en chans att vila sig när den säger ifrån.

Hur ändrar man på dåliga vanor? Det är svårt nog att ändra på goda vanor, dåliga vanor är väl värre ändå. Ja, det blir väl till att försöka antar jag. Ingen annan kan göra det åt mig, det vet jag ju.

Ute har regnet dragit igång, himlen är grå och det är åtskilliga millimeter som ska komma under kvällstimmarna. Trots regn och rusk och värk lyser en liten sol inuti mig. Är lite extra glad i sinnet efter att idag ha fått hört en röst jag inte hört på länge. Och så ska jag spela några låtar med trevliga spelkamrater ikväll, och morgondagens väderleksprognos ser bättre ut. Det finns trots allt mycket att glädjas åt!

Kommentera

