Helgen…

En rätt angenäm helg har det varit, fast fullt upp! Trevliga saker, som bortbjuden på mat, spelning på bröllop, körframträdande mm. Men även roliga saker tar kraft, och just det att ständigt vara på väg från det ena till det andra. Redan vid niotiden i morse for jag och mina sångarkamrater iväg mot Äppelbo kyrka, där det idag var sammanlyst gudstjänst för hela vår kyrkliga samfällighet. Dagens tema var diakoni. Vi fick ta del av riktigt gripande berättelser, och blev påminda om att det finns mycket vi kan göra var och en, ingen hjälp är för liten. Det finns många människor som har det svårt, och många som är väldigt ensamma.

Resten av dagen tillbringade jag hemma på täppan. Vädret var ljuvligt, och det var skönt att få stanna upp hemmavid en stund. Helgen försvinner allt för fort när man har varenda stund inbokad, jag behöver lite ”bara vara”-tid om jag ska orka. En hel del tid har jag använt till att försöka få igång skrivaren igen, den har helt plötsligt bestämt sig för att lägga av. Hittills har jag inte lyckats övertala den om att den ska vara snäll och fungera igen, vilket bekymrar mig. Förmodligen får jag väl dra iväg till stan någon kväll för att köpa en ny, för det är svårt att klara sig utan. Inte för att det är någon större investering, men en del praktiska saker för det med sig och tid tar det också. Och så måste jag läsa manualen också, det roar mig inte!

Nu tänker jag tacka för mig och gå till sängs.

Kommentera

