Ännu en dag till ända…

Snart slut på den här dagen också. Den gick fort tycker jag. Måndagar kan vara lite sega, men den här försvann fortare än kvickt. Måndagar är alltid rätt högljudda i skolan. Inte vet jag vad det beror på, men ungarna är mer ”på luttilej” än de är resten av veckan. Det har vi kunnat konstatera mer än en gång.

Tonårsbarnbarnet har varit med sin morfar på praktik idag. Det blev en lång dag för honom, men han verkade nöjd och glad ändå. Jösses vad tonårspojkar kan äta! Det verkar inte finnas någon botten. Det här exemplaret är också ett osedvanligt långt och ståtligt exemplar, så det finns rätt mycket plats att fylla ut. Gossen har för länge sen växt förbi mig. När jag skjutsade hem honom, eller snarare var det han som skjutsade mig hem till sig, eftersom han övningskörde, blev det skifte av barnbarn. Lillasyster var ledig från skolan imorgon, så hon ville sova här. Det fick hon gärna göra, jag är inte ledig imorgon, men när jag går på jobbet kan hon passa på att hälsa på gammelfarmor, så blir hon glad också. Kattgubben sitter och väntar på att jag ska stänga av den här manicken och gå till sängs, så det blir lugnt här i huset. Han ska inte behöva vänta länge nu!

Nu är det nätt en halvtimme kvar av det här dygnet, och jag börjar bli trött och seg. Dags att sova! Natti!

Kommentera

