Änglarna spinner garn…

Men sjutton också, midnatt alldeles snart och jag har inte kommit omkull än, och jag som sov så dåligt förra natten! Den här dagen har jag flängt runt hela tiden. Tusen och en saker som ska fixas, och allt skulle typ varit klart igår… Eller åtminstone är det så det känns just nu. Antar att det inte är värre än vanligt, eller så är det väl nog illa när det är som vanligt. Undrar när jag ska lära mig att inte ta på mig mer än jag orkar? Det lär visst finnas ett ord som stavas n.e.j. har jag hört sägas. Jag får nog försöka utforska det ordet lite närmare kanske.

I varje fall har jag hastat iväg till ”Clas i sjön” och införskaffat en ny skrivare. Har till och med lyckats att installera densamma och fått den att fungera. En sak mindre att irritera sig på! Passade också på att köpa ett nytt munstycke till dammsugaren. Lyckades igår nämligen med konststycket att dra sönder det gamla, och utan dammsugare kan man inte vara mer än ett par dagar. Sen är det grus och dammtussar överallt. Slank in vid en spelkompis på vägen hem och fick en trevlig pratstund över en kopp kaffe. Det skulle jag väl egentligen inte haft tid med, men ibland får man ta sig tid ändå.

På vägen hem häpnade jag över hur himlen såg ut. Stannade och försökte fånga min vy med hjälp av mobilkameran. Det började skymma så korten blev lite gryniga, men visst ser det konstigt ut när himlen är alldeles ”tom” så när som på en jättelik ulltuss, alldeles som om änglarna håller på att spinna garn!

Kommentera

