Slätstruket…

Så kan jag snart lägga ännu en dag till handlingarna. En rätt ”vanlig” dag, inte dålig, inte speciellt bra heller, bara rakt upp och ner. Trött är jag redan, ikväll blir det inget nattsudd utan en väldigt tidig kväll. Åtminstone är det så jag tänker just nu, sen får vi se hur det blir med den saken.

Fick idag frågan om vad som gör mig riktigt förbannad. Jag kunde inte ge något bra svar. Försökte tänka tillbaka och plocka fram någon situation ur minnet, men lyckades inte. Undrar om det är bra eller dåligt? Lite irriterad var jag igår, men förbannad, nej. Jag blir nog oftast besviken eller ledsen istället tror jag. Antagligen är det mitt dåliga minne som gör sig tillkänna här, eller om det är förträngning av fakta. Jag får nog ta mig en funderare på detta, om det nu är viktigt att veta. Känns inte så viktigt för mig faktiskt.

Jaha, och vad händer nu då. Jo kattskrället hoppar för tredje gången idag upp på skrivaren och ser till så den sätter igång att skriva ut ett papper. Det gör mig ena aning irriterad, det medges, men fortfarande är jag långt ifrån förbannad.

Nej, nu lämnar jag detta tråkiga ämne. Bestämmer mig raskt för att lämna hela datavärlden och plocka fram något läsbart att ägna mig åt istället.

Kommentera

