I otakt med tillvaron…

Datorkrångel höll mig uppe lite för länge igårkväll, men trots sen kväll vaknade jag tidigt. Kunde inte sova, så det var lika bra att gå upp och stoppa i sig lite värktabletter, och sen ägna tiden till att öva inför stundande gospelkonsert. Bra mycket roligare att sjunga än att ligga och vrida sig i sängen, och öva behövde jag, så på det sättet var det ju bra att jag inte kunde sova.

Fram emot eftermiddagen blev jag desto tröttare istället, så en tupplur fick det bli när jag kom hem. Väcktes sen av telefonen och visste knappt om det var dag eller natt. Sen har det tagit en hel evighet att vakna till igen och få koll på tillvaron, och nu är det ju snart dags att lägga sig igen.

Har tittat på Breaking News med Filip & Fredrik, något jag absolut inte brukar, men just idag fick jag höra att min kusin skulle vara med, så då fíck det bli så. Lite för intensivt program för min smak, men det kanske beror på att jag i stort sett slutat att se på tv. Det är inte många gånger på en månad som jag knäpper på tvn. För min del skulle jag lika gärna kunna vara helt utan tv. Nu ska jag ändå se på denna apparat hela två gånger under samma vecka, eftersom det kommer att vara massor av dalaspelmän med i Moraeus mm. på söndag. Sen har jag fyllt kvoten för lång tid framåt.

Nu får det bli en snabb kvällspromenad med hunden, och sen sängen återigen. Inte mycket annat att hitta på den här tiden på dygnet.

 

Kommentera

